چندتا از محله های قدیمی اصفهان

يکشنبه 14 شهريور 1400
11:54
hsi

 

محله کارلادان

محله کارلادان نیز از دیگر محله‌های قدیمی شهر اصفهان بوده و عمارت عمو عبدالله کاردالانی در آنجا واقع شده است. نام این محله در لغت نامه دهخدا به نام محله‌ای در اصفهان ثبت شده که این امر نشان از منحصر به فرد بودن نام این محله دارد. گردشگران زیادی برای بازدید از معماری قدیمی آن به این محله می‌روند.

محله لادان

محله لادان واقع در غرب اصفهان بوده و در دو کیلومتری بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی قرار دارد. این محله از سمت غرب به خیابان قدس و از سمت شرق به محله‌های جاوان و کوهانستان مشرف است. خیابان معروف آتشگاه نیز در این محله واقع شده است.

محله لنبان

محله لنبان یکی از محله‌های حاشیه‌ای کلان شهر اصفهان است. خیابان اصلی شهر به نام شهید بهشتی نامگذاری شده است. البته، پیش از انقلاب نام این محله شاهپور نام داشت که به دلیل پیروزی انقلاب به خیابان مصدق تغییر نام پیدا کرد. این در حالی است که پس از شهادت آیت الله بهشتی و به دلیل سکونت ایشان در این خیابان، نام آن به خیابان شهید بهشتی تغییر یافت. وجود یک مسجد قدیمی در میان درختان سرسبز و کهنسال این محله موجب شده است تا بسیاری از افراد برای دیدن از آن و اقامه نماز به آن جا عزیمت کنند؛ به گونه‌ای که در ایام محرم عزاداران حسینی شور و حال خاصی را با حضور خود در این مسجد به محله می‌بخشند.

محله قدیمی لنبان اصفهان

محلات قدیمی در اطراف اصفهان

محله گارماسه

این محله در 1 کیلومتری منطقه فلاورجان واقع در یکی روستاهای ساحل زاینده رود قرار دارد. نام این این محله بر گرفته از 2 واژه گار به معنی جا و مکان، و ماسه به معنی شن و ماسه می‌باشد. دلیل نامگذاری این محله به این نام نیز وجود شن و ماسه فراوان در ساحل زاینده رود است. در زمان‌های گذشته زاینده رود بسیار پر آب بوده و ساحل آن زیبایی وصف ناشدنی‌ای داشته اشت.


[ بازدید : 32 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]