سوغات اصفهان

شنبه 30 مرداد 1400
10:01
hsi

سوغات اصفهان | پولکی

اگر بخواهیم یک سوغات شیرین و خوشمزه را به شما معرفی کنیم تا آن را به جای گز خریداری کنید به شما پولکی اصفهان را پیشنهاد می دهیم. پولکی را می توانید به عنوان شیرینی در مجالس استفاده کنید و یا از آن به عنوان جایگزین قند در کنار چای استفاده نمایید.

این شیرینی خوشمزه که بافت سبک و وزن اندکی دارد حاصل ترکیب آب، شکر و سرکه است. البته با طعم های متفاوتی تهیه می شود و شما می توانید انواع مختلف آن از قبیل زعفرانی، گل سرخ و … را تهیه کنید.

شیرینی کرکی

بسیاری از اصفهانی ها این شیرینی را در منزل درست می کردند اما امروزه سطح شهر پر شده است از شیرینی فروشی هایی که شیرینی کرکی را از آرد برنج، آرد نخود چی، آرد گندم, روغن، پودر هل و پودر قند تهیه می کنند و به عنوان سوغات اصفهان می فروشند.

این شیرینی هم در اصل به شهر نائین تعلق دارد، اما به دلیل اینکه در شهر اصفهان به شهرت جهانی دست یافته است به عنوان یکی از سوغات های این شهر شناخته می شود.

شیرینی کرکی سوغات اصفهان | سوهان عسلی

آخرین خوراکی خوشمزه ای که می توانید به عنوان سوغات اصفهان تهیه کنید سوهان اصلی است. در این سوهان میزان بسیار زیادی خلال بادام و پسته بکار می رود که باعث می شود قیمت سوهان عسلی اصفهان بالاتر از سوهان سایر شهرها باشد، اما در برخی از فروشگاه ها می توانید سوهان عسلی را با مواد دیگری هم پیدا کنید که قیمت کمتری دارند. شکر، عسل و روغن مواد اولیه و ضروری در تهیه سوهان عسلی هستند.


[ بازدید : 29 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]