محله ‌های بدنام اصفهان

يکشنبه 30 خرداد 1400
14:51
hsi

محله ‌های بدنام اصفهان نام مطلبی است که به بررسی محله ‌های بدنام اصفهان می‌ پردازد. نه فقط درباره شهر اصفهان، بلکه درباره همه شهر‌ها این نکته صدق می ‌کند که برخی از مناطق وضعیت مناسب‌ تری از دیگر محله ‌ها دارند. فاکتور‌های زیادی وجود دارند که باعث می ‌شوند یک محله به عنوان محله خوب و خوشنام شناخته شود یا بر عکس محله ‌ای به اصطلاح بدنام باشد.

مانند همه نقاط جهان، اولین موردی که باعث بدنام شدن یک محله می‌ شود، مساله فقر اقتصادی است که به دنبال این مساله، معضلات اجتماعی دیگر هم ردیف می ‌شوند. مشخص است که خرید خانه در مناطق فقیرنشین برای افراد قشر آسیب‌ پذیر آسان ‌تر است. درست است که فقر به تنهایی باعث بروز آسیب‌ های اجتماعی نمی ‌شود اما همان ‌طور که می ‌دانید با یک حساب ساده، متوجه می‌ شویم چگونه، وضعیت اقتصادی نامناسب افراد را به سمت اتفاقات ناگوار سوق می‌ دهد. بررسی این مشکلات بر عهده جامعه شناسان و یا متخصصان دیگر است با این حال ما هم مانند تمام افراد دیگری که در شهری زندگی می‌ کنند، نظراتی درباره محله‌ های بدنام اصفهان شنیده‌ایم یا حتی ممکن است از نزدیک این محله ‌ها را دیده باشیم.

دلایل بدنامی محله های شهر اصفهان

بسیاری از محله ‌های بدنام اصفهان به دلیل وجود افراد خلافکار و حادثه‌ هایی مانند نزاع و ضرب و شتم، شهرت بدی بین ساکنین شهر، پیدا کرده ‌اند. شاید جالب باشد که بدانید مورد نزاع‌ های خیابانی تنها محدود به محله‌ های فقیر نشین نیست بلکه ممکن است در محیط ‌هایی که قیمت ملک‌ ها بالا است و یا میانگین درآمد افراد پایین نیست هم اتفاق بیفتد. معمولاً این نزاع ‌ها بین افراد خلافکار بومی برخی از محله ‌های بدنام اصفهان اتفاق می‌‌افتد. بسیاری از مناطق فقیر در شهر اصفهان، غیر از نزاع ‌های خیابانی با مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم می ‌کنند. این مشکلات در اغلب موارد شامل فروشندگان مواد مخدر و روانگردان است که با رفت و آمد ‌ها و اعمال غیر قانونی، امنیت ساکنین محله را تحت شعاع قرار می ‌دهند. متأسفانه معضلات مواد مخدر تنها محدود به فروشندگان نیست بلکه می‌ تواند شامل حضور مصرف کنندگان در گوشه و کنار کوچه و خیابان باشد که قطعاً تبعات آن بسیار جدی خواهد بود. بدیهی است که وضعیت این مناطق در گذر زمان نا‌گوار‌تر شده و قیمت ملک در آن ‌ها با پیشرفت مطلوبی مواجه نخواهد بود. شاید انتظار داشته باشید که در این مطلب تعدادی از محله ‌های بدنام اصفهان را نام ببریم ولی واقعیت این است که نویسنده این مقاله، بیان نظر در این باره را به آژانس‌ های املاک و یا نیرو‌های متخصصی که در ارگان‌ های انتظامی یا مددکاری اجتماعی مشغول به فعالیت هستند، می ‌سپارد. باید توجه داشته باشیم که در همه محله ‌های شهر، افراد آبرومند و مثبت در کنار اشخاص تبهکار زندگی می ‌کنند و قرار دادن برچسب محله بدنام به یک منطقه، توهینی به ساکنین خوب آن محله خواهد بود.

نزاع بین افراد خلافکار در محله ‌های بدنام

سرمایه گذاری در محله ‌های بدنام اصفهان

اگر تصمیم گرفته ‌اید در شهر اصفهان سرمایه ‌گذاری کنید یا ملکی بخرید، از آژانس ‌های املاک و دوستان خود کمک بگیرید و مطمئن شوید که در محل زندگی شما و خانواده‌ تان در آینده، امنیت فراهم باشد. لازم نیست در این باره نگران باشید زیرا حتی با یک گشت و گذار در یک منطقه در همان دفعات اول، برای شما مشخص می‌ شود که با چه افرادی طرف هستید و تصمیم گیری برای خرید و سرمایه‌ گذاری آسان ‌تر خواهد بود.


[ بازدید : 24 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]