جاذبه های گردشگری لنجان+تصاویر

دوشنبه 10 خرداد 1400
17:04
hsi

در سال ۱۰۰۰ ه. ق، شاه عباس اصفهان را به عنوان مرکز سیاسی ایران برگزید و پایتخت را از قزوین به اصفهان منتقل کرد. این زمان آغاز رونق و شکوفایی اصفهان بود و لنجان نیز از این رونق و شکوه بهره فراوانی برد، زیرا که این منطقه سرسبز و حاصلخیز با اصفهان فاصله چندانی نداشت و بسیارزود بیشه زارها، تفرج گاهها و شکارگاههای سرسبز آن مورد توجه شاه قرارگرفت.

به گزارش لنجان نا،در دوره شاه سلطان حسین لنجان به تبع اصفهان روزگاری سخت را سپری کرد. در عهد افشاریان و زمانه زندیان، لنجان معبر آمدو شد دسته ها و طایفه هایی بود که یا به اصفهان می آمدند یا از آن می گریختند. در عهد قاجار، لنجان یا در تملک شاهزادگان قاجار قرار داشت یا تیولی بود که به وابستگان دربار مسعود میرزا بخشیده می شد. در دوره پر آشوب انقلاب مشروطه واستبداد صغیر، لنجان گذرگاه خان و قشون خوانین بختیاری بود.
لنجان از واژه « لنج» به معنی بیشه زار و سبزه زار گرفته شده است.

تقسیمات کشوری

شهرستان لنجان در سالهای قبل از ۱۳۵۵ ه. ش به لنجانات معروف بود. لنجانات شامل شهرستان های فلاورجان و مبارکه فعلی و بخشی از خمینی شهر فعلی بوده است؛ که در سالی ۱۳۵۵ بخش فلاورجان و سال ۱۳۶۹ نیز بخش مبارکه از آن جدا و به شهرستان تبدیل شدند. درحال حاضر شهرستان لنجان دارای هشت شهر و دو بخش و پنج دهستان است. بخشها شامل دو بخش مرکزی و باغ بهادران . بخش مرکزی شامل دهستانهای آسیان و خرم رود و بخش باغ بهادران شامل دهستانهای چم رود و چم کوه و زیر کوه می باشد. شهرها شامل : زرین شهر، فولادشهر، چمگردان، سده، ورنامخواست ، چرمهین ، باغ بهادران و زاینده رود است.

پل کله
۱۵۷۵۷[۱]

قدمت پل مربوط به اواخر دوران صفوی است که در حال حاضر به علت عدم توجه به فرسودگی های نما و اجرای ساخت و سازهای غیر اصولی در معرض خطر است. قلعه چهاربرج: بنای زیبایی است بر فراز بلندی تپه که در شهر باغبهادران از توابع شهرستان لنجان واقع شده است . قدمت آن اواخر صفوی و اوایل قاجار است. دارای چهار برج دیده بانی است .

کبوتر خانه

کبوترخانه های زیبایی در اقصی نقاط شهرستان لنجان با زیبایی های خاص خود وجود دارند که دیدن آنها خارج از لطف نیست. درکرچگان برج کبوتر ۲۰۰ ساله موجوداست که گذشته ازآن به عنوان مکانی برای دیده بانی استفاده می شده است .

قلعه کافر

در مسیر زرین شهر به چرمهین قلعه خشتی زیبایی وجود دارد که قدمت آن مربوط به اواخر دوره قاجار است.

آبشار شاه لولاک
آبشار-شاه-لولاک۲[۱]

در سه کیلومتری چرمهین ، دردامنه کوه های زاگرس ،آبشارزیبای شاه لولاک (شالورا) از ارتفاع کوه بر دامنه آن فرو می ریزد و در بهار و تابستان پذیرای صدها نفر از مردم زنده دلی است که به دامن طبیعت پناه می برند.


[ بازدید : 16 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]