از اصفهان چه چیزی به عنوان سوغات بخریم؟

دوشنبه 23 فروردين 1400
17:17
hsi

سوغات اصفهان چه چیزهایی است؟

یکی از لذت بخش ترین کارها در سفر به مناطق مختلف، خرید سوغاتی از آن شهر است. به همین خاطر بخش گردشگری بیتوته تصمیم گرفت تا درباره سوغات اصفهان با شما صحبت کند. چقدر سوغاتی های نصف جهان را به جز گزهای معروف آن میشناسید؟ پس تا انتهای مطلب هماره ما باشید.

بخش اول سوغاتی اصفهان: خوراکی

برای خرید سوغات اصفهان با دو دسته روبه رو هستیم که در دسته اول خوراکی ها قرار دارند. به همین خاطر میخواهیم ابتدا به خوشمزه ترین بخش این دسته ها بپردازیم.

 

آشنایی با خوشمزه ترین سوغات اصفهان با قدمت 450 سال

این سوغات چیزی نیست جز گز اصفهان. این خوراکی بی نظیر مربوط به دوران صفوی بوده و قدمتی 450 ساله را به خود اختصاص داده است. گز را از ماده ای به نام گز انگبین تهیه میکنند که ریشه درخت گز را تشکیل میدهند. این درختان که ارتفاعی حداکثر دو متر دارند در منطقه خوش آب و هوای خوانسار یافت میشوند.

محبوب ترین گزها:

گز برشی

 گز انگشت پیچ

 گز لقمه ای

 گز آردی

گز سکه ای

 گز شکلاتی

 

معرفی پر طرفدارترین سوغات اصفهان

خوراکی که بعد از گز بیشترین محبوبیت را دارد، پولکی های اصفهان است. این خوراکی جزء دسته آب نبات ها بوده و از شیره باقی مانده در زمان تهیه نبات، زمانی که بلورهای نبات شفاف  شده و به آن سرکه اضافه  کرده تا از شکرک و کدر شدن جلوگیری شود، استفاده میگردد. تصور نوشیدن یک چای داغ به همراه پولکی اصفهان هوش از سر هر اهل دلی را میبرد. این خوراکی خوشمزه در طعم های مختلف زعفرانی، پسته‌ای، کنجدی، لیمویی، زنجبیلی، نارگیلی همراه با شکر، دارچین، آب، هل و دیگر ادویه ها تهیه میشود.




[ بازدید : 21 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]