به اصفهان سفر می کنید یا فارس ؟

چهارشنبه 27 اسفند 1399
13:36
hsi



اصفهان
سفري سنتي- رويايي
برای رسیدن به قلب استان اصفهان 2 راه داریم:

1- تهران- ساوه- دلیجان - اصفهان. به طول 460 کیلومتر
2- تهران - قم - کاشان - اصفهان. به طول 461 کیلومتر

 اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,گردشگری اصفهان

 

مسیر دوم مسیر امن‌تر و بهتری است.هرچند اصفهان به دليل بناهای تاریخی‌اش مانند سی و سه پل، میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، عالی قاپو، منارجنبان و... شهرت دارد اما این استان که از یک سو بیابانی و نیمه بیابانی و ازسوی دیگر کوهستانی است جاذبه‌هاي طبیعی بسیاری دارد که کمترشناخته شده، کویرها و روستاهای کویری زیبا و آرام ، غارها، آبشارها، باتلاق‌ها و رودهای اصفهان هم بسیار دیدنی است.

 

چند کیلومتری مانده به کاشان شهرهای کوچک قمصر و نیاسر با باغ‌ها و عرقیات و گلاب شان زبانزد خاص و عامند. روستای زیبای مشهداردهال آرامگاه شاعر بلندآوازه معاصر سهراب سپهری و روستای سرخ ابیانه نیز در همین مسیر و نرسیده به کاشان واقع شده‌اند که مي‌توانید پیش از رسیدن به شهر اصفهان از آنها بازدید کنید.بهتر است حداقل یک روز کامل را به کاشان اختصاص دهید. خانه‌هاي تاریخی کاشان، حمام و باغ فین و کویرهای اطرافش مانند کویر مرنجاب و دریاچه نمک را ندیده نگذارید.برای اقامت در کاشان هم مي‌توانید سراغ هتل بروید و هم مهانسراهای سنتی که فضایی ایرانی، خاطره‌انگیز و بسیار دلنشین دارند. در مسیر کاشان به نطنز هم یک اکوکمپ کویری زیبا و مجهز در روستای متین آباد واقع شده که مي‌توانید اقامتی خاص را در آن و در دل کویر تجربه کنید. اگر به سمت کویر مرنجاب بروید یک شرکت خصوصی حجره‌هاي کاروانسرای مرنجاب را کمي‌ مرتب  و تجهیز کرده و مي‌توانید اقامتی تاریخی را تجربه کنید.

 

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,گردشگری اصفهان

 

شهراصفهان دارای اماکن اقامتی بسیاری است از هتل‌هاي بسیار شیک و مجلل تا هتل‌هاي سنتی و مهمانسراهای ارزان، اگر هم ترجیح مي‌دهید برای چند روزی که در اصفهان هستید خانه اجاره کنید باید سراغ بنگاه‌هاي معاملات ملکی بروید. برای بازدید کامل از جاذبه‌هاي تاریخی شهر اصفهان دو روز کامل باید وقت بگذارید. در محاسبات‌تان ترافیک سنگین اصفهان و شلوغی بیش از حد اماکن تاریخی را فراموش نکنید.خوردن بریونی و  دوغ و گوش فیل را فراموش نکنید.در میدان نقش جهان اصفهان و درست روبه‌روی گنبد شیخ لطف‌الله سری به چاه حاج میرزا بزنید البته برای پیداکردنش باید از کسبه سؤال کنید حیف است که به اصفهان بروید اما یک ساعتی در چاه حاج میرزا ننشینید و غذایی نخورید و چای و قلیانی نزنید و دوغ و گوش فیل را امتحان نکنید.هرچه سوغاتی مي‌خواهید در همان میدان نقش جهان پیدا خواهید کرد.

 


[ بازدید : 16 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]