ورزش عاملی برای تولید قدرت نرم است

چهارشنبه 13 اسفند 1399
17:19
hsi

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش به جز شناسایی استعدادها عاملی برای تولید قدرت نرم و غرور ملی است.

سید رضا صالحی امیری، امروز (چهارشنبه- ۱۳ اسفندماه) در سالن چشم‌انداز هتل کوثر اصفهان در آیین تجلیل از روسای هیئت‌های ورزشی استان، اظهار کرد: بیش از نیمی از آثاری که در یک نمایشگاه می‌تواند جمع شود در اصفهان است، اصفهان نه نیمی از هویت و فرهنگ ایران بلکه تمام آن است و این شهر تاریخی خاستگاه فرهنگ ایران زمین است و همه جهانیان به اصفهان افتخار می‌کنند.

وی افزود: توسعه انسانی در ایران شکل نمی‌گیرد؛ مگر اینکه ورزش توسعه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه در جامعه‌ای اگر پیشرفت باشد، یاس و ناامیدی نیست، گفت: یکی از کانون‌های اصلی این امر ورزش است و در کرونا ورزش مسئولیت بالاتری دارد و اگر امروز در حوزه سلامت اجتماعی سرمایه‌گذاری شود از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خطرناک جلوگیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز نزدیک به ۳۰ درصد افراد جامعه قرص افسردگی مصرف می‌کنند و اگر در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

صالحی امیری گفت: از گذشته موشک، انرژی هسته‌ای، زرادخانه ها، نفت و فولاد عامل قدرت بوده، اما امروز دیپلماسی مغز انسان‌ها نیز به آن اضافه شده است.

وی گفت: یکی از قدرت‌های نرم جهان امروز، ورزش است که با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و میزبانی قدرت نرم ورزش می‌توانیم قدرت خود را نشان دهیم. بنابراین ورزش به جز شناسایی استعدادها عاملی برای تولید قدرت نرم است.

صالحی امیری با اشاره به جایگاه سهراب مرادی گفت: موفقیت‌های سهراب مرادی با ارزش است و واقعیت این است که ورزش عامل غرور ملی است.

وی تأکید کرد: می‌توانیم با ارتباط اصولی با کشورهای همسایه توسعه دیپلماسی ورزشی با این کشورها داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک، افزود: حدود ۲۳۰ شخصیت فرهنگی و ورزشی با مجموعه ورزش ایران همکاری می‌کنند.

صالحی امیری با اشاره به محبوبیت قهرمانان در بین مردم، گفت: هویت قهرمانی باید از مردم کسب شود و نمی‌توانیم به مدال‌های خود بنازیم در حالی که مردم در فقر و تنگدستی باشند و اخیراً بنیادی تأسیس کرده‌ایم تا هر قهرمان حمایت از یک روستا را به عهده بگیرد.


[ بازدید : 15 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]