دانستنی هایی راجع به اصفهان !

شنبه 18 بهمن 1399
9:49
hsi



برخی دوست دارند به محله های اصفهان سر بزنند و بافت شهری و قدیمی اصفهان را از نزدیک ببینند. برخی علاقه مند به داشتن شبهای به یادماندنی در رستورانها یا اماکن تفریحی اصفهان هستند وتعدادی هم ذوق زاینده رود و قدم زدن در کنار آن را دارند.

لهجه و زبان مردم اصفهان
بدنیست تاقبل اینکه به اصفهان برسیم درموردلهجه وخلق وخوی مردم خونگرم اصفهان آشنابشیم.همونطور که واقفیدمردم اصفهان به زبان فارسی و لهجه اصفهانی صحبت می کنند. از ویژگی‌های لهجه اصفهانی اضافه کردن حرف « س » به آخر واژگان می باشد، که به جای واژه « است » استفاده می‌شود.یکی ازرسوم اصفهانی‌ها ،بردن گلدان‌های شب بو در عید دیدنی‌ها است. نزدیکی‌های عید اصفهان پر از رنگ و بوی شب بوها می‌شود و پای سفره‌های هفت‌سین حتما شب بوهای سفید و صورتی حضور دارند.

 

در زیر پیشنهادهای برای آنهایی که برای اولین باربه اصفهان سفرمیکنندویا کمتر از بقیه با مکان‌های تاریخی و طبیعی شهر اصفهان آشنایی دارند، می پردازیم

 نقش جهان، شکوه نصف جهان

  اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 

کمتر ایرانی پیدا می شود که حداقل یک بار در طول زندگی‌اش میدان نقش‌جهان اصفهان را ندیده باشد؛ میدانی که هر طرفش را نگاه کنی، زیباترین هاست؛ از مسجد امام و شیخ لطف‌الله گرفته تا عالی‌قاپو و سردر قیصریه تا رستوران‌های زیبای اطراف میدان نقش‌جهان. به آن اضافه کنید مغازه‌ها و بازار سرپوشیده اطراف میدان را تا بتوانید یک روز فوق‌العاده را در میدان نقش‌جهان بگذرانید.


این میدان امام(ره) و بازارهای اطراف به خصوص برای خانمها که عاشق خرید هستند می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد هر چند که می تواند برای آقایان که معمولاً از خرید فراری هستند یک انتخاب توام با تردید تلقی شود! راستی اگر به میدان نقش‌جهان رفتید، درشکه‌سواری دور میدان را هم از دست ندهید، می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد.

پیک نیک در صفه

 اصفهان,جاهای دیدنی اصفهان,مکانهای تفریحی اصفهان,گردشگری اصفهان

 

هر مسافری که از جنوب اصفهان وارد شهر می‌شود ابتدا چشمش به کوه صفه می افتد. کوهی که برای خود اصفهانی‌ها هم از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است و توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک روز فوق‌العاده را در فضای بکر اصفهان داشته باشید، دیدن آن را از دست ندهید.


صعود به قله و یک صبحانه دبش در حاشیه کوه می تواند روزی متفاوت و خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

ضمناً فراموش نکنید که تله‌کابین، بولینگ و بیلیارد و رستوران‌های دامنه این کوه هم، وسوسه انگیز است.


[ بازدید : 23 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]