غار بیمار آب

دوشنبه 15 دی 1399
17:16
hsi


پیش از این اشاره کردیم که غار نام برده، مسیری سخت و البته خطرناک داشته که چندین حوضچه‌ و آبراهه دارد اما با این تفاسیر نمی توان گفت که یک غار آبی است؛ به این دلیل که پهنا و گستره آن مانند دیگر غارهای آبی که امکان قایقرانی یا شنا دارند، چندان زیاد نیست. تعداد ورودی های غار که به سمت دالان ها راه دارند، آنقدر زیاد نیست که بتوان از آنها رد شد؛ و یکی از عواملی که باعث شده چنین غاری بکر باقی بماند، صعب‌ العبور بودن آن است و موجب شده انسان های اندکی به آن راه یابند. سختی طی کردن مسیر باعث نمی شود حس ناب رفتن به اعماق زمین را تجربه نکرد، همان جایی که میلیون ‌ها سال طول کشید تا تمام اجزای آن شکل گیرد و مطمئناً سفر به چنین مناطقی برای دوستداران طبیعیت بسیار خوشایند خواهد بود. اگرچه رفتن به دامن طبیعت و بازدید از چنین مکان های بکری لذت بخش است؛ اما فراموش نکنید که غار بیمار آب به دلیل شرایط خطرناک داخل آن، برای یک بازدید خانوادگی و یا دورهمی دوستانه گزینه درستی نخواهد بود. چنانچه قصد دارید از آن بازدید به عمل آورید باید علاوه بر آمادگی جسمی، حتما تجهیزات غار نوردی و یک فرد به عنوان راهنما همراه داشته باشید.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

با این تفاسیر اگر فکر می کنید توان جسمی خوبی دارید و دیگر شرایط برایتان فراهم است، بازدید از این غار را در لیست سفرهای خود قرار دهید و از دیدن آن نهایت لذت را ببرید. برای سفر به شهر زیبای مشهد می توانید از امکانات حمل و نقل مختلفی بهرمند گردید، برای مثال اگر خواستید در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به این شهر برسانید، بلیط هواپیما مشهدرا خریداری نمایید. در صورتی که تصمیم دارید کمتر متحمل هزینه شوید پشنهاد می کنیم با قطار یا اتوبوس به سفر بپردازید.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

راه اصلی ورود به غار بیمار آب همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم، دهانه 3 متری آن است. این غار در یک ارتفاع زیاد از سطح زمین قرار گرفته و برای اینکه خودتان را به ورودی برسانید، باید قدری کوهنوردی کنید. شاید جالب باشد که بدانید همین صعب العبور بودن مسیر موجب شده بخش های خارجی و بافت های درونی آن دست نخورده باقی بماند و حتی هیچگونه زباله یا دست نوشته ای اطراف آن دیده نشود. این تنها بخش سخت ماجرا نیست بلکه برای رفتن به قسمت های درونی غار لازم است از چاه عمیق 15 متری آن همراه با امکانات مخصوص عبور نمایید. پیشنهاد ما برای دوستداران این نوع سفرهای همراه با هیجان، این است که، به تیم های حرفه ای کوهنوردی و غار نوردی بپیوندند، که شرایط ورود مردم عادی به برنامه‌ هایشان وجود دارد. در نظر داشته باشید که رفتن به چنین غاری بدون تجهیزات و راهنماعواقب جبران ناپذری در پی خواهد داشت. بعد از اینکه به آخر چاه رسیدید، با دالانی روبه رو می شوید که تقریبا کم عرض بوده و طولی حدود 5 متر دارد. این دالان ظاهری مانند V انگلیسی داشته و در قسمت پایین، عرض آن به ۱ متر می رسد و بخش بالا عرض آن بیشتر می شود. کف غار پر از آب است و مطمئنا شما نیز خیس می شود.

پس از اینکه دالان موجود در غار را پشت سر گذاشتید با یک تالار تقریبا بزرگ که طول و عرضی 3*4 دارد برخورد می کنید. فاصله کف تا سقف دالان مرتفع بوده و حوضچه های کوچک آب شفابخش در این قسمت قرار دارند که زیبایی چشمگیری به غار هدیه کرده اند. در سمت راست انتهای غار حوضچه تقریبا وسیعی می بینید که یک استلاگمیت بزرگ از کف آن بیرون زده و اگر به دیوارها نگاه کنید، پوششی از استلاکتیت های گل‌ کلمی با شکل های مختلف و رنگ های منتوع خواهید دید. در صورتی که این تالار را رد کنید به تالار بعدی که متراژی حدودا سه برابر بیشتر از تالار قبلی دارد با طول 10 متر در عرض 5 متر می رسید.

https://mrbilit.com/mag/bimar-ab-cave/


[ بازدید : 17 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]