محله جُلفا

چهارشنبه 3 دی 1399
12:00
hsi

محله جلفای اصفهان کجاست؟

این محله میان  هتل جلفا، میدان جلفا و کلیسا وانک قرار دارد و از پرترددترین محله‌های اصفهان محسوب می‌شود. این محله محل سکونت ارامنه اصفهان است.

بناهای محله جلفای اصفهان

عکاس: مرتضی صالحی

وارد شهر  که می‌شویم، باید از خیابان حکیم نظامی آن رد شویم تا با یک تابلو کوچک به نام جلفا روبرو شویم. وقتی وارد این محله می‌شوید، بلافاصله تفاوت چشمگیر آن را را متوجه خواهید شد. محله جلفا دنیایی دیگر را برای شما به نمایش می‌گذارد که بسیار تماشایی و جذاب است. خیابان‌های سنگ فرش شده و تمیز، ساعت‌های بلند قامت، کلیساها، کافه‌ها و همه چیز بیانگر تفاوت چشمگیر این منطقه است، تا جایی که ممکن است به عقب برگردید و برای چند لحظه مات و مبهوت زیبایی‌های این محله شوید.

اگر تمایل دارید با شیوه زندگی مردم اروپا و به طور کلی غرب کشور آشنا شوید، اصلا لازم نیست به کشورهای خارجی سفر کنید، زیرا جلفای اصفهان به زیبایی هر چه تمام‌تر شما را به اروپا سوق می‌دهد. وجود کافه‌های دنج با موسیقی سبک غرب و صندلی‌های به هم چسبیده چوبی شما را وادار می‌کند که حداقل برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا یک لیوان شربت، چند لحظه را در آنجا سپری کنید.

حوض و حوضچه‌های زیادی در این محله دیده می‌شود که همگی یک مجسمه را درون خود جای داده‌اند. مجسمه حضرت مریم که کاسه‌ برنجی پر از آب را در دست دارد، در میان این مجسمه‌ها به زیبایی می‌درخشد. جالب است بدانید که در خیابان باریک جلفا، به ندرت ماشین رد می‌‌شود و اگر هم ماشینی را در این خیابان مشاهده کنید، بسیار آرام و با مراقبت کامل از کنار شهروندان می‌گذرد.


[ بازدید : 23 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]