موزه استاد بهتونی

يکشنبه 30 آذر 1399
16:03
hsi


تاریخچه موزه استاد بهتونی

تاریخچه موزه استاد بهتونی

با توجه به هنر خانواده استاد بهتونی می توان گفت که این هنر و کار را از آن ها آموخته و در ابتدا به ساخت مجسمه ‌های ساده گچی و سیمانی مشغول بوده است. استاد بهتونی کار خود را با انگیزه فرهنگی و نشان دادن آداب و رسوم و سنت های مردم تبریز و معرفی غذاهای محلی شروع کرد و بعد آن را به منطقه های دیگر گسترش داد. نا گفته نماند که استاد بهتونی ۴۷ سال از عمر خود را برای ساخت تمام آثار موجود در این موزه گذاشت تا به بتواند فرهنگ این شهر را به دیگران نیز نشان دهد.

نقشه و معرفی بخش های مختلف موزه استاد بهتونی

استاد بهتونی برای ساخت هر یک از آثار خود ۱ الی ۲ هفته زمان گذاشته است. آثار موجود در این موزه شامل ۱۰ هزار قطعه از جمله مجسمه ‌های گچی و سیمانی از میوه‌ جات، خشکبار، غذاها، انواع سوپ و آش رشته، شله زرد و چلو کباب بختیاری، پیتزا، ماکارونی، ژله، شیرینی جات، مربا، سیب زمینی، چلو گوشت، خورشت بادمجان، دلمه، کباب ترکی و هر آن چه از غذاهای خوشمزه که به فکر تان می رسد. تمام این آثار آن قدر طبیعی و حرفه ای ساخته شده اند که محال است آن ها را با واقعی شان تشخیص دهید. اگر علاقه مند به دیدن این آثار از نزدیک هستید، می توانید با خرید بلیط قطار تبریز به این شهر سفر کنید و به موزه استاد بهتونی بروید.

استاد بهتونی یک سبک به خصوص را در هنر خود به کار گرفته و با الهام گرفتن از اشیاء اطرافش آن ها را به صورت تخصصی خلق کرده است.  در این موزه سرویس  بهداشتی و بوفه نیز وجود دارد و می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. اگر به شهر تبریز سفر کردید، پیشنهاد می کنیم حتما از این موزه کارتونی دیدن فرمایید.


https://mrbilit.com/mag/ostad-bohtuni-museum/


[ بازدید : 19 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]