سیلاب پاییزی در اصفهان/ آب‌گرفتگی معابر و منازل برخی شهروندان

يکشنبه 16 آبان 1400
14:46
hsi

سیلاب پاییزی در اصفهان/ آب‌گرفتگی معابر و منازل برخی شهروندان

 نخستین باران پاییزی اصفهان در یکی از شدیدترین شکل های چند سال اخیر خود سخاوت آسمان را نثار زمین کرد،این اتفاق مردم نصف‌جهان را خوشحال کرد اما مشکلات مختلف ناشی از آب‌گرفتگی معابر و مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی در منازل برخی شهروندان اصفهانی، معضلاتی را برای مردم شهر اصفهان ایجاد کرد.

با توجه به اعلام قبلی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌‌های جوی در روزهای پایانی هفته جاری، بارش‌های پائیزی اصفهان از روز گذشته آغاز و از صبح امروز ادامه یافت.

مشاهدات عینی خبرنگاران تسنیم  نشان می‌دهد که تداوم بارش‌ها در شهر اصفهان و شدت آنها باعث شد که از صبح امروز آب‌گرفتگی در  معابر شهری به چشم بخورد .
مشکل آب‌گرفتگی که در سال‌های گذشته گاهاً در شهر اصفهان به چشم می‌خورد، امروز به میزان قابل توجهی خودنمایی کرد و این مسئله در برخی شریان‌های ترافیکی شهر اصفهان نیز به چشم می‌خورد.

با بروز مشکل آب گرفتگی، نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان فعالیت خود را آغاز کردند و به گفته مسئولان این معاونت کلیه‌ اکیپ‌های حوزه خدمات شهری برای رفع مشکل آب‌گرفتگی در شهر اصفهان مستقر شدند.

در این میان برخی از شهروندان و یا کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان در جهت رفع مشکل آب‌گرفتگی اقدام به باز کردن دریچه منهول‌های فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی به داخل شبکه فاضلاب شهری کردند که این عمل پس‌زدگی فاضلاب به داخل منازل برخی از شهروندان و همچنین معابر اطراف را به همراه داشت.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان در این زمینه به شهروندان توصیه کرد که از دست‌کاری دریچه‌های چاه فاضلاب خودداری کنند. مهرداد خورسندی گفت: از شهروندان می‌خواهیم که از جابجایی دریچه‌های فاضلاب خودداری کنند. باید چاه‌های جذبی در داخل کوچه‌ها حفر شود تا آب باران به آنجا هدایت شود و بر اساس تصاویری که از سطح شهر گرفته شده کوچه‌ها و معابری که دارای چاه جذبی هستند مشکلی نظیر پس‌زدگی فاضلاب نداشتند.


[ بازدید : 27 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]