معرفی کلیه پارک های اصفهان

يکشنبه 18 آبان 1399
16:26
hsi

شاید در مورد اصفهان بی انصافی کرده باشیم اگر، شهرت این شهر را تنها به خاطر وجود اماکن تاریخی و باستانی بدانیم. درست است که این اماکن ساخته ذوق، سلیقه و هنر کسانی هستند که در سده های پیش از ما در این شهر زندگی می کرده اند، اما نمی تواند تمام دلیل شهرت اصفهان باشد.

ما نیز مانند شما قبول داریم که این شهر جاهای دیدنی و باستانی زیادی دارد که هر یک از دیگری زیباتر و شگفت انگیز تر است، اما با این حال، دلایلی دیگری برای معروفیت این شهر می توان برشمرد. پارک های اصفهان نیز در جای خود از زیبایی زیادی برخوردار هستند و عده کثیری هر رزوه از آن ها دیدن می کنند.

در اصفهان پارک های زیادی وجود دارد و بدون شک دیدن آن ها خالی از لطف نخواهد بود. زیرا هر یک جذابیت ها و امکانات جالبی دارند که می تواند برایتان جالب باشد.

وجود این پارک ها، درصد گردشگر پذیری اصفهان را افزایش داده و موجب شده افراد زیادی هر ساله به این شهر سفر کنند.

جدای از افزایش میزان گردشگرها، وجود پارک ها برای کسانی که در این شهر زندگی می کنند نیز یک موهبت محسوب شده، زیرا می توانند از خستگی روحی که به دلیل زندگی های شهری امروزی گریبانگیر آن ها شده است، به این جاها پناه برده و انرژی از دست رفته خود را بازیابند.

معرفی تمامی پارک های اصفهان

در این متن قصد داریم در مورد پارک هایی که در شهر اصفهان وجود دارند صحبت کنیم و از نکات جذابی که هر یک در خود پنهان کرده است سخن بگوییم.

معرفی تمامی پارک های اصفهانپارک کوهستانی صفه اصفهان

پارک صفه اصفهان، یک پارک کوهستانی بوده و در قسمت های جنوبی این شهر واقع است. دامنه زاگرس، شاهد خودنمایی این پارک است و به دلیل همین همجواری، محیطی بسیار متفاوت برای طبیعت گردان فراهم شده است.

کوهنوردان و صخره نوردان به طور ویژه ای به بازدید از این پارک علاقه فراوان دارند، زیرا به دلیل موقعیت خاصی که این منطقه از آن برخوردار است، پستی ها و بلندی های زیادی در صفه وجود دارد و همین امر باعث شده که محیطی بسیار مناسب برای این دسته از ورزشکاران فراهم شود.

یکی از مواردی که باعث شده پارک صفه اصفهان محبوبیت زیادی نزد همگان داشته باشد، قرار داشتن یک تله کابین در این پارک است.

با سوار شدن بر این تله کابین می توانید منظره ای بسیار زیبا و متفاوت از شهر اصفهان زیر پاهایتان مشاهده کنید و تصاویری منحصر به فرد و فوق العاده ثبت و ضبط کنید و از دیدن آن ها در آینده نیز لذت ببرید.

تله کابین واقع در این پارک، پنجاه کابین ۴ نفره دارد و شما را با خود به سمت گردنه باد می برد. این گردنه یکی دیگر از جذابیت هایی است که این پارک دوست دارد به شما نشان دهد.

برای راحتی کسانی که به این پارک قدم می گذارند، امکانات متفاوت و بسیار خوبی در نظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می توان به شهربازی اشاره کرد.

ساخت محل هایی مخصوص بازی کودکان، از دیگر تدابیری است که شهرداری برای شاد کردن کودکانی که به این پارک قدم می گذارند در نظر گرفته است.

روشن شدن لامپ ها و نورانی شدن این پارک در شب، صحنه ای بسیار زیبا و بی بدیل در پارک صفه اصفهان، ایجاد می کند. این پارک در کوه صفه، اتوبان شهید صفه قرار دارد.

پارک کوهستانی صفه اصفهان پارک ناژوان

یکی از سرسبزترین و زیباترین پارک های طبیعی در استان اصفهان، پارک ناژوان است. نام این پارک برگرفته از درختانی به نام ناژ است که در به تعداد زیادی رشد کرده و فضای بسیار زیبایی به ناژوان بخشیده اند.

علاوه بر درختان ناژ، درختان صنوبر نیز از دیگر گیاهانی هستند که در این پارک به وفور دیده می شود و محیط بسیار دل انگیزی برای گشتن و تفریح کردن فراهم کرده است.

این پارک در  قسمت غربی اصفهان قرار دارد و وسعتی حدود ۱۲۰۰ هکتار به خود اختصاص داده و یکی از مناطقی است که روزانه گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

قرار گیری این باغ در نزدیک رودخانه زاینده رود، روی اقلیم این باغ اثر گذاشته و باعث معتدل تر شدن هوای آن می شود، ضمنا شما علاوه بر گشت و گذار در پارک، می توانید به رودخانه زاینده رود رفته و از آن دیدن کنید. برای رفتن به این پارک می توانید از طریق بزرگراه شهید حبیب اللهی و خیابان الفت اقدام کنید.

به دلیل بالا بودن رطوبت، وزیدن نسیم های محلی و اختلاف دمایی که با شهر اصفهان دارد، باعث شده اقلیم این باغ بسیار متفاوت با شهر باشد و هوایی بسیار مطبوع و دل انگیز در این منطقه حاکم باشد.

تمام این ها به همراه مناظر زیبایی که از قرار گیری درختان در کنار هم به وجود آمده است محیطی بسیار مناسب برای پیاده روی و صرف اوقات فراغت فراهم کرده است.

ناژوان یک پارک معمولی نیست و خود شامل چندین مرکز گردشگری است و شاید یک روز کامل برای آنکه بتوانید از تمام گوشه و کنار این پارک دیدن کنید، کم باشد.

پارک ناژوان اصفهانمراکز گردشگری پارک ناژوان

همان طوری که بالاتر نیز به آن اشاره شد، پارک ناژوان دارای چندین مرکز گردشگری است که شما به هنگام رفتن به این پارک می توانید از این مراکز نیز دیدن کنید و اوقات خوب و خوشی را برای خود بسازید. در ادامه به معرفی بخش های مهم این مرکز گردشگری پرداخته ایم.

باغ پرندگان ناژوان

باغ پرندگان ناژوان مساحتی حدود ۵۵ هزار متر مربع دارد و  در سال ۷۵ شهرداری اصفهان اقدام به ساخت این باغ نمود. این باغ مشخصه ها و ویژگی های بارز زیادی دارد که باعث شده در نوع خود بسیار بی نظیر باشد.

حدود چهل هزار متر از این باغ را با تور مسقف کرده اند تا محیطی امن برای پرواز پرندگان ایجاد شود. این توری ها بر روی پایه های فلزی که ارتفاع۲۵-۳۲ متر دارند، بنا شده است.

از دیگر خصوصیات این باغ، وجود چهار هزار پرنده در قالب ۱۳۰ گونه است که در این باغ در حال زندگی هستند. برای آنکه این پرندگان در بهترین شرایط بتوانند به زندگی خود ادامه دهند، زیستگاه هایی متناسب با شرایط هر یک فراهم شده است.


[ بازدید : 24 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]