پلاک بندی و تعیین آدرس دقیق اصفهان

سه شنبه 20 مهر 1400
14:45
hsi

مدیرکل پست استان اصفهان اعلام کرد:

پلاک بندی و تعیین آدرس دقیق محلات مطالبه جدی پست از شهرداری است

مدیرکل پست استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت پست، به تشکیل اتحادیه جهانی پست توسط 22 کشور در 9 اکتبر ۱۴۷ سال پیش و عضویت ایران در این اتحادیه سه سال بعد اشاره کرد و به...


مدیرکل پست استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت پست، به تشکیل اتحادیه جهانی پست توسط 22 کشور در 9 اکتبر ۱۴۷ سال پیش و عضویت ایران در این اتحادیه سه سال بعد اشاره کرد و به تشریح جایگاه فعالیت های پست در استان اصفهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، حسین باقری، مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان بعد تهران دومین پست هاب کشور در ارسال مرسولات شده است، افزود: روزانه ۴۰ هزار مرسوله وارد و ۲۸ هزار مرسوله از استان صادر می شود، همچنین تا پایان شهریور ماه ۷ میلیون فقره مرسوله وارد و ۵ میلیون مرسوله از استان خارج شده است. همچنین، بعد از هاب پستی شدن اصفهان، سرعت ارسال مرسولات در کشور افزایش یافته و موجب اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت پست در زمان شیوع کرونا، گفت: بعد از مدافعان سلامت، اقدامات پست با توجه به پویش های در خانه بمانید، گسترش یافت و به نوعی پست، تعطیلی کاری نداشته و به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می دهد. همچنین، خرید و فروش اینترنتی بعد از شیوع کرونا ۵۵ درصد در استان افزایش داشته، مرسولات صادره از استان نیز ۲۷ درصد و مرسولات وارده ۵۲ درصد رشد داشته اند.

مدیرکل پست استان اصفهان با صحبت از تغییر شرایط پستی و نیاز مردم به سمت "بسته به امانت"، توضیح داد: در ۶ ماه گذشته در این هاب پستی ۶۷۸۴ کامیون، معادل ۴۵ دستگاه کامیون، روزانه ۱۵۰ تن بار را تخلیه و بارگیری نموده و افزایش سرعت ارسال مرسوله موجب رضایتمندی مردم شده است. وی افزود: روزانه ۴۰ هزار مرسوله وارد و  ۲۸ هزار مرسوله از استان صادر می شود، همچنین تا پایان شهریورماه ۷ میلیون مرسوله وارد استان و ۵ میلیون مرسوله از استان خارج شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان همچنین با بیان اینکه مرکز مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند (سورتینگ) پستی اصفهان روزانه چهار هزار مرسوله را تجزیه و سورت می‌کند، گفت: پیش از این عملیات تجزیه تمام بسته‌ها بصورت دستی انجام می شد و امکان آسیب به مرسولات و خطای انسانی وجود داشت. از سوی دیگر، پست استان اصفهان با توجه به تغییر رویکرد خود به سمت بسته به امانت، ناوگان حمل و نقل خود را تقویت نموده و خطوط مستقیم پستی بین استانی را با قم، گیلان، مشهد و تبریز ایجاد کرده است. چنانچه، پست استان اصفهان با ایجاد هشت خط مستقیم پستی، موجب کاهش ۲۳ درصد بار تجزیه و مبادلات تهران شده است.

باقری با بیان اهداف پست در توسعه دولت الکترونیک، گفت: روستاییان برای فروش تولیدات خود می توانند در سامانه روستا بازار، فرایند خرید و فروش اینترنتی توسط پست را انجام دهند. همچنین، طبق تفاهمنامه پست با وزارت صمت، رصد هوشمند کالاهای اساسی از سوی پست از کشتارگاه تا محل عرضه انجام می شود.


[ بازدید : 21 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]