محله عباس آباد اصفهان

شنبه 10 مهر 1400
10:39
hsi

"عباس آباد" محله‌ای با درختان سر به فلک کشیده، مغازه‌های کوچک و قدیمی و خانه های چندین ساله در مرکز شهر اصفهان قرار دارد. محله‌ای که با سکونت تبریزی‌ها در آن و به احترام شاه عباس که آنها را در این محله جای داده بود، عباس آباد نام گرفت.

محله عباس آباد

عباس‌آباد از خیابان‌های قدیمی اصفهان است که با وجود درختان چنار ۹۰ ساله در آن به خیابانی منحصر به فرد تبدیل شده است. در این محله می‌توان گوشه‌هایی از تاریخ دوره‌های مختلف را جست و جو کرد.

ژان شاردن فرانسوی که نیم‌قرن پس از تأسیس عباس آباد در اصفهان به سر می‌برد، در توصیف این محله می‌گوید: «محله عباس‌آباد از دروازه سلطنتی (دروازه دولت) شروع می‌شود. این محله را محله تبریزی‌ها می‌گویند که یکی از بزرگترین محله‌های خارج از شهر هم است. بیش از ۲ هزار باب خانه و اماکن عمومی که عبارت است از ۱۲ مسجد، ۱۹ حمام، ۲۴ کاروانسرا و پنج مدرسه در این محله وجود دارد. عباس‌آباد از پل الله وردیخان شروع و تا پل مارنان که بیش از نیم فرسخ است ادامه می‌یابد. عباس‌آباد با عمارت‌های مجلل و باشکوه از زیباترین نواحی شهر اصفهان است و کوچه‌های آن برخلاف سایر کوچه‌های شهر، مستقیم و راست و در بیشتر آنها جوی آب روان است. در آن دو ردیف درخت یکی کنار نهر و دیگری نزدیک دیوارها قرار دارد.»


[ بازدید : 19 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]