محله زینبیه اصفهان

شنبه 10 مهر 1400
10:36
hsi

محله زینبیه با نام قدیم ارزنان در استان اصفهان و در محدوده شمال شرقی شهر اصفهان واقع شده است. این محله از جنوب به خیابان عاشق اصفهانی و میدان جوان و از غرب به میدان عاشق اصفهانی و خیابان زینبیه محدود شده است و با محله‌های باتون، عمان سامانی، دارک، شهرک امام حسین مجاورت دارد.

حرم زینبیه همچون نگینی در این محله می‌درخشد. مردم زینبیه اعتقاد خاصی به این بانو دارند. این مکان حرم یکی از دختران امام هفتم (ع) است.

‌زینبیه دارای مردمی با گویش‌های مختلف (بختیاری، ترک، عرب، کرد) است که اکثراً از مناطق فریدن و خوزستان به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. محله «دارک زینبیه» نیز از مناطق حاشیه‌نشین اصفهان شناخته می‌شود؛ منطقه‌ای که تا چند دهه گذشته بافت روستایی داشته و این سال‌ها با پیوستن به شهر، هنوز در بی‌هویتی به‌سر می‌برد. کوچه‌پس‌کوچه‌ها بافت بومی و سنتی دارد.

زینبیه اصفهان

گرچه امکانات زینبیه نسبت به چند سال قبل بهتر شده است اما هنوز هم امکانات کافی در اختیار مردم این محله نیست؛ مثلا امسال پس از سال ها درخواست مکرر محله ی دارک، این محله فاضلاب کشی شد و چاله چوله هایش پر. اما هنوز کانال های فاضلاب راه اندازی نشده اند. ازطرفی فضای سبز موجود در زینبیه متناسب با جمعیت این محله نیست. حرم زینبیه را حدود 12سال است که شروع به ساخت وساز کرده اند و هنوز خیلی کار دارد که طبق نقشه تمام شود.

متاسفانه بعضی از مردم اصفهان دید خوبی نسبت به اهالی زینبیه ندارند. درست است که بعضی ازمردم این محله کم و کاستی هایی دارند اما حق همه ی اهالی این محل نیست که به یک چشم، دیده شوند. زینبیه هم مثل سایر محله های دیگر، ریز و درشت و خوب و بد را با هم درخود جای داده است پس مردم اصفهان هم باید دید خود را نسبت به این محله مثل سایر محله ها اصلاح کنند و این محله را دقیقا مثل بقیه محله های شهر بدانند.


[ بازدید : 16 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]