محله قدیمی جلفا

سه شنبه 8 مهر 1399
12:22
hsi

منطقه جلفا در شهر اصفهان از زيباترين مناطق اين شهر محسوب ميشود. اين منطقه را جز مناطق ارامنه نشين مي شناسند. در اين منطقه كوچه ها و خيابان ها سنگفرشي است و ميشود ساعتها در اين محله رفت و امد كرد و از فضاي انجا لذت برد. در اين محله چند كافه رستوران بسيار معروف و چند شربتخانه وجود دارد كه پيشنهاد ميكنم حتما شربت خانه هاي اين محله مانند شربتخانه فيروز را امتحان كنيد. در عين حال يكي از جاذبه هاي معروف اين محله كليساي وانك است كه بسيار ديدنيست و نبايد ديدنش را از دست داد. در اين محله چند فروشگاه دست ساز هاي سنتي وجود دارد كه ميتوان وسايل جالبي از انجا تهيه كرد. پيشنهاد ميكنم در سفر به اصفهان اين محله را حتما ببينيد.

محله جلفای اصفهان در واقع محله‌ی زندگی ارامنه اصفهان است. در این بخش کلیساها و المانهای شهری زیبایی قرار داره و در کنار همه ی اینها بوی خوش قهوه رو هم در نطر بگیرید که از کافه ها و رستورانها به مشامتوت میرسه.
بازدید از محله جلفا رایگان هست و ساعتها میتونید در این محله قدم بزنید. کلیسا مریم مقدس، وانک و بیت الحم هم قابل بازدید هستند.
داخل کلیسای وانک موزه‌ی قرار داره که ابزارهای که داخل موزه هست خیلی میتونه جذاب باشه. بعد از بازدید از محله جلفا هم میتونید در یکی از کافه های اطراف میدان جلفا یا داخل محله جلفا بنشینید و قهوه خوش مزه و خوش عطر ارمنی هم تست کنید.

جلفا محله ای در اصفهان هست که در قرن هفدهم میلادی احداث شد. شاه عباس صفوی به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی ارامنه ساکن در جلفای نخجوان را به اصفهان کوچاند و در جنوب زاینده رود محله ای برای شان در نظر گرفت و نام جلفا را برای آن انتخاب کردند تا یادآور سرزمین قدیمی ارامنه باشد. در این محله کلیساهای مختلفی برای برپایی آیین های عبادی میهمانان تازه وارد ساخته شد. بطور کلی این محله بافت تاریخی زیبایی داره و چندین خانه تاریخی متعلق به ارامنه نیز در اینجا هست. البته یکی دیگر از جاذبه های این محله وجود کافه های فراوان و متنوع هست که خود یک دنیای متفاوتی هست


[ بازدید : 40 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محله های قدیمی اصفهان است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]